Performance marketing za največji izplen iz spletnih aktivnosti

Učinkovitostni marketing za največji izplen iz spletnih aktivnosti

Ste vedeli, da je običajno potrebnih 7 interakcij z vašim podjetjem ali blagovno znamko, preden nekdo opravi nakup? Da bi to dosegli, žal ne zadošča več imeti en oglas na Facebooku ali Googlu, temveč pride v poštev učinkovitostni marketing!

Kaj sploh je učinkovitostni marketing?

Performance marketing (učinkovitostni marketing) je enovit sistem, usmerjen v doseganje merljivih rezultatov na podlagi zastavljenih ciljev. Običajno je to skupek kanalov, s katerimi želimo doseči najbolj optimalne rezultate na kratek in predvsem dolgi rok.

Povprečna nakupna pot je postala veliko bolj kompleksna kot je bila pred časom in traja 13 dni, obsega pa od 20 do tudi 500+ stičnih točk (Vir: Google, 2018). Google je vedenje glavnine potrošnikov poimenoval »zmedena sredina«, ki poljubno dolgo časa raziskuje in premišljuje o rešitvah in produktih ter prehaja med kanali. V kolikor želimo dandanes uspeti na spletu, je potreben holističen pristop, s katerim poskrbimo, da je izkušnja občinstva z našim spletnim nastopom vrhunska ter da pokrijemo vse faze v nakupnem procesu.

Vse se začne z iskalnim marketingom in družbenimi omrežji

Ko govorimo o učinkovitostnem marketingu, sta zakup ključnih besed na Googlu in pojavitev na družbenih omrežjih tista osnova, iz katere izhajamo. Samo s pojavitvijo na Googlu in Facebooku pokrijemo glavnino spletnih uporabnikov v Sloveniji. Pri tem je pomembno, da si izberete oglaševanje na tistih družbenih omrežjih, kjer ste tudi sicer najbolj aktivni z organskimi objavami. Za optimalne rezultate je nujno testiranje različnih oglasnih formatov in kreativ. Naslednja pomembna zadeva pa je, da z iskalnim marketingom pokrijemo celotno nakupno pot in iskalce temu primerno tudi nagovorimo.

Pomen awareness kanalov

Skozi vsakodnevno prakso opažamo, da je v Sloveniji še premalo zavedanja o pomenu awareness kanalov, ki pa so ključni, da nas občinstvo odkrije, da pri njem vzbudimo zanimanje, jim olajšamo nakupno odločitev in nenazadnje, da nagovorimo dovoljšnje število potencialnih kupcev za dosego zastavljenih ciljev. To je še posebej pomembno, ko imamo nov revolucionaren produkt. Zdravo razmerje med awareness kanali in kanali, usmerjenimi v nagovarjanje občinstva, ki je bliže nakupu, je 50/50, v B2B segmentu celo 60/40 v prid awareness kanalom.

Od vzbuditve zanimanja do nakupa je ključno, da ste prisotni na več kanalihhkrati in si s tem povečate možnosti za prodajo.
Od vzbuditve zanimanja do nakupa je ključno, da ste prisotni na več kanalih hkrati in si s tem povečate možnosti za prodajo.

95 % občinstva namreč v nekem trenutku še ni pripravljeno za takojšen nakup, vendar si z nagovarjanjem tega dela občutno povečamo možnosti za dolgoročno uspešnost naših marketinških aktivnosti in večjo profitabilnost, česar pa si vsi želimo, drži?

Kako se tega lotiti?

Najpomembnejša stvar, ki jo na začetku lahko naredite, je, da si najprej postavite realne cilje, ki jih želite doseči. Le-ti naj bodo povezani s kratkoročno in dolgoročno uspešnostjo podjetja. V drugem koraku se določi spletne kanale, vsebino in KPI-je (ključne kazalnike uspešnosti), ki bodo zasledovali postavljene cilje. Pri tem je pomembno, da to delo opravlja usposobljena oseba ali še bolje ekipa z multidisciplinarnimi in praktičnimi znanji, s čimer se uspešnost realiziranega v primerjavi z zastavljenim občutno poveča. Kot zadnje bi posebej izpostavili merjenje rezultatov, ki je v zadnjih letih podvrženo spremembam na področju zasebnosti in ukinjanju piškotkov.

Performance marketing je preverjen koncept s katerim se ob pravilniizvedbi praviloma dosega optimalne rezultate.
Performance marketing je preverjen koncept s katerim se ob pravilni izvedbi praviloma dosega optimalne rezultate.

Nekaj praktičnih nasvetov

Učinkovitost vaših spletnih aktivnosti je tesno povezana z vsebino ponudbe in kvaliteto pristajalne strani. Ponudba mora biti konkurenčna, zanjo mora obstajati dovolj veliko tržišče oz. potreba občinstva po tovrstnih produktih. To najbolje ugotovite tako, da stranke direktno vprašate in ste čim bolj v stiku z njimi na raznih dogodkih, kot so sejmi in podobno. Cena je eden izmed pomembnejših dejavnikov za uspeh večine marketinških aktivnosti, zato promovirajte le tiste produkte, ki so cenovno konkurenčni oz. dobijo kupci za isto stvar podoben oz. boljši rezultat.

Seveda je pomen vrednosti subjektiven in pride na tem mestu do izraza sporočilna vrednost vaših oglasov in ostalih promocijskih aktivnosti, s katerimi ustvarjamo vrednost v očeh kupca.

Pristajalna stran mora potencialnemu kupcu ponuditi celovite informacije o produktu. Zelo dobrodošle so video vsebine in izjave zadovoljnih strank; s slednjimi poskrbimo za “social proof”.

Učinkovitostni marketing je odličen koncept, s katerim boste dvignili vaš spletni nastop na višji nivo. Dlje časa ko ga boste izvajali, boljše rezultate lahko pričakujete, zato je pomembno, da ne obupate prehitro.

Za nasvet, pisan vam na kožo, smo vam na voljo na [email protected] ali 051 313 192.