Glavni namen spletnega oglaševanja je povečanje obiska kot osnovnemu predpogoju za prodajo.

Spletno oglaševanje

Ste vedeli, da bo v letu 2019 vložek v spletno oglaševanje prvič presegel 50 % celotnega vložka v marketing? Po podatkih eMarketer bo povišanje za 17,6 % na 333,25 milijard $ z Googlom, Facebook-om in Alibabo kot vodilnimi oglaševalskimi platformami. V spodnjem članku si lahko preberete nekaj več o najbolj popularnih možnostih spletnega oglaševanja kot so Google ads, Facebook oglaševanje in še posebej v zadnjem času popularno oglaševanje na Amazon-u.

Prednosti spletnega oglaševanja

Spletno oglaševanje ponuja številne napredne možnosti napram tradicionalnim oblikam marketinga:

V letu 2019 bo bilo v Google oglaševanje namenjenega še vedno največ oglaševalskega proračuna z 103,73 $ milijardami oz. 31,1 % tržnim deležem. Sledi mu Facebook z okoli 67,37 $ milijardami in Alibaba z 29,20 $ milijardami. 

Glavni namen spletnega oglaševanja je povečanje obiska kot osnovnemu predpogoju za prodajo.

Glavni namen digitalnega marketinga je povečanje količine obiska na strani kot osnovnemu predpogoju za prodajo.

Google oglaševanje

Ko beseda zanese na iskalni marketing je Google z 77,61 % tržnim deležem med iskalniki tista prva izbira mimo katere ne more skoraj nobeno k kupcu usmerjeno e-commerce in marsikatero drugo podjetje.  
Oglaševanje na iskalniku Google je ena izmed osnov spletnega marketinga.

Iskalni marketing na Googlu je eno najmočnejših orodij za dvig spletne in offline prodaje.

Na Googlu se odvije preko 1,2 bilijona iskanj na leto, kar pomeni ogromno priložnosti za izpostavitev naših produktov točno v trenutku, ko ima iskalec že do določene mere izraženo nakupno namero. To je tudi bistvena prednost iskalnega marketinga napram ostalim oblikam spletnega oglaševanja. 

Google oglaševanje je mnogo več kot le izpostavitev na iskalniku Google. V nabor Googlovih oglaševalskih produktov med drugimi spada tudi prikazno oglaševanje (angl. Google display network ali krajše GDN), ki je največja oglaševalska mreža s preko 2 mio spletnih strani in portalov na kateri lahko promoviramo naše izdelke ter storitve s slikovnimi in video oglasi.

YouTube oglaševanje

YouTube je drugi najbolj uporabljen iskalnik in tretja najbolj obiskana spletna stran na svetu. Na njem lahko tudi promoviramo naše video vsebine s pre-rool video oglasi, ki se prikažejo pred željenim video posnetkom. Blagovne znamke lahko s pomočjo YouTube oglaševanja podobno kot na Google prikaznem omrežju vzbudijo zanimanje, povečajo prepoznavnost blagovne znamke in olajšajo nakupno odločitev zelo učinkovito skozi zvok in sliko.

Gmail kot najbolj priljubljena e-poštna storitev ponuja možnost izpostavitve v zavihku promocije, kjer po naših izkušnjah najbolj »vžgejo« posebne ponudbe, vključujoče vsebine kot so obvestila o dogodkih in video vsebine z dodano vrednostjo za ciljno občinstvo. Gmail sponzorirane promocije so prvenstveno namenjene nagovarjanju ciljne publike v fazi zanimanja in primerjanja.

Remarketing ali ponovno trženje 

Ena ključnih prednosti digitalnega marketinga je širok doseg potencialnih kupcev na več napravah hkrati in prilagajanje sporočil po naših željah. Predvsem uporabniki mobilnih telefonov pa še posebej pogosto zapuščajo košarice in ne izvedejo konverzije na majhnih ekranih. Zato je za doseganje večje dobičkonosnosti naših spletnih kampanj na voljo remarketing ali ponovno trženje. Z remarketingom želijo podjetja obiskovalca spletne strani čimprej spremeniti v kupca. Google remarketing je pri tem izredno učinkovito orodje številnimi možnostmi, ki omogočajo prilagojeno ponovno nagovarjanje obstoječih obiskovalcev na strani oz. spletni trgovini.

Facebook oglaševanje

V Sloveniji ima Facebook profil okoli 900.000 ljudi. Facebook je odličen kanal za natančno ciljanje potencialnih kupcev po interesih, demografiji, všečkih določenih Facebook strani, nazivu delovnega mesta in ostalih možnostih ciljanja. Omogoča pokrivanje vseh faz nakupnega procesa že z različnimi izbirami ciljev kampanje. Poleg tega so na voljo številni oglasni formati od video, single-image news feed oglasov pa do carousel vrtiljaka.

Pod okriljem Facebook oglaševanja je možno oglase prikazovati tudi na Instagramu, na katerem podjetja tekmujejo za pozornost pretežno publike do 35 leta, ki predstavlja kar 71 % od 1 milijarde uporabnikov Instagrama na svetu.

Amazon oglaševanje

Amazonovi oglaševalski prihodki bodo po poročanju eMarketer v 2019 narasli na skupaj 14,3 milijard $, kar jih uvršča na tretje mesto v ZDA in četrto oglaševalsko platformo na svetu. Največja spletna trgovina z 200 milijoni obiskovalci na mesec je v zadnjih nekaj letih postala mamljiva priložnost za marsikaterega podjetnega Slovenca, ki želi tržiti svoje izdelke na globalnem trgu. Od 19.2. 2020 lahko tudi slovenska podjetja prodajajo svoje izdelke na Amazon Europe, kar pomeni dodaten potencial za slovenske oglaševalce. 

Amazon oglaševanje sledi načinu obračunavanja kot ga ima Google oglaševanje, gre torej za plačilo na klik (angl. pay per click) za izpostavitev med plačljivimi rezultati iskanja na Amazon platformi. Za mesto na vrhu strani se poteguje 1 milijon oglaševalcev iz razno raznih panog, kjer je konkurenca iz dneva v dan bolj ostra. Specifika Amazon-a je tudi ogromna količina obiskovalcev, ki preberejo recenzije izdelkov na Amazonu četudi nakup opravijo drugje.

Spletno oglaševanje se ne konča z zgoraj navedenimi najbolj priljubljenimi oglaševalskimi platformami, ampak ga lahko razširimo na visoko organsko pozicioniranost z on-site in off-site optimizacijo spletne strani (SEO), LinkedIn oglaševanje, vsebinski marketing ter promoviranjem koristnih vsebin in še bi lahko naštevali.