Iskalni marketing bo tudi v 2021 eden izmed najbolj prodajnih spletnih kanalov.

Kako pridobivati nove kupce z iskalnim marketingom v 2021?

Iskalni marketing bo tudi v letu 2021 eden izmed najpomembnejših spletnih kanalov, saj dosega od meseca marca 2020 skokovito rast tako kot velika večina drugih oblik spletnega oglaševanja. Od takrat je zanimanje po spletnem nakupovanju na iskalnikih naraslo kar za 2x na svetovni ravni. Hkrati je v mesecu decembru 2020 odjeknila novica, da bo Apple v operacijskem sistemu iOS 14 za uporabnike na iPhonih, iPadih in AppleTV v imenu večje zasebnosti omejil število podatkov, ki jih le-te pošiljajo aplikacijam in oglaševalskim podjetjem. Med njimi je potencialno najbolj prizadet Facebook, saj bo po nekaterih ocenah učinkovitost Facebook oglaševanja upadla za od 50-60 % in je dejanske učinke v tem trenutku še nemogoče oceniti.

Temni oblaki se zgrinjajo nad Facebook oglaševanje

V tej luči se seveda za marsikaterega oglaševalca, ki se je dosedaj naslanjal zgolj ali pretežno na Facebook oglaševanje, pojavlja resno vprašanje, kako morebitne posledice ublažiti oziroma kateri spletni marketinški kanal še uporabiti za dosego svojih prodajnih ciljev.

V Growthcom smo ne glede na razplet tega primera bili od vedno pristaši, da ni smotrno nositi vseh jajc v isti košari in zagovarjamo večkanalni pristop s katerim je podjetje bolj odporno na številne turbolence, ki jih na področju digitalnega marketinga in globalne ekonomije nasploh ne manjka.

Z iskalnim marketingom ciljamo občinstvo z nakupno namero

Iskalni marketing je ena izmed najbolj zanimivih možnosti, ko je naš cilj pridobivanje relevantnih potencialnih kupcev na naše spletno mesto z že vnaprej bolj ali manj izraženim nakupnim namenom.

Iskalni marketing bo tudi v 2021 eden izmed najbolj prodajnih spletnih kanalov.

Iskalni marketing bo tudi v 2021 eden izmed najbolj prodajnih spletnih kanalov.

V kolikor se osredinimo na podjetja, so lahko pozicionirana na iskalnikih pretežno na dva načina:

  • Preko plačljivih oglasov z zakupom ključnih besed (angl. search engine marketing ali krajše SEM) in zemljevidih kot je Google maps ter
  • preko organskih »neplačljivih« rezultatov iskanja (angl. search engine optimization ali krajše SEO).

Kakšna je razlika med plačljivim oglaševanjem in SEO?

Glavna razlika plačljivim oglaševanjem in SEO pozicioniranostjo je v tem, da so prve 4 pozicije plačljivih oglasov vedno nad organskimi s čimer je dosežena najvišja možna izpostavitev na prvi strani iskalnikov kot so npr. Google, Bing, Yahoo in ostali. Po drugi strani pa visoka organska pozicioniranost pogosto omogoča kvalitetnejši obisk zaradi svoje vsaj na prvi pogled manjše »invazivnosti« v očeh marsikaterega iskalca.

V idealnem primeru si seveda vsako podjetje želi biti prisotno v plačljivem delu kot tudi na čim več pozicijah v organskih rezultatih iskanja s čimer nas potencialni kupci najdejo v vsakem primeru. Za dosego tega cilja pa tekmuje odvisno od panoge v večini primerov veliko število interesentov, število pozicij pa je omejeno.

Za pozicioniranost v plačljivem delu na iskalnikih zadostuje konkurenčna cena na klik (angl. cost per click) in vsaj kolikor toliko ustrezna ocena kakovosti (angl. quality score), ki predstavlja drugi pomemben faktor pri oglaševanju na Googlu in drugod. Razvrščanje organskih rezultatov pa poteka na podlagi več kot 200 dejavnikov, ki lahko koristijo ali škodijo vaši pozicioniranosti na iskalnikih. Razlog je seveda v tem, da Google in drugi iskalniki želijo tako kot vsak drugi ponudnik oglaševalskega prostora nekaj zaslužiti v zameno za večjo vidnost. Obenem pa je cilj zagotoviti najbolj relevantno vsebino glede na iskalno poizvedbo in temu primerno algoritmi razvrščajo rezultate iskanja vsakič znova.

Torej, kako se lotiti iskalnega marketinga?

Iz zgoraj povedanega izhaja, da je vsaj kratkoročno za veliko večino podjetij bistveno hitrejša in enostavnejša pot na prvo stran Googla z zakupom ključnih besed. Prednost zakupa ključnih besed je v tem, da je možno za vsako iskalno poizvedbo posebej zelo natančno prilagoditi oglas, ki se prikaže iskalcu ter tudi testirati številne različice oglasov s katerimi lahko učinkovito poiščemo najbolj učinkovite nagovore glede na zastavljene cilje kot so npr. spletni nakup, obisk fizične poslovalnice, prijava na e-novice, itd.

Poleg tega imamo na voljo številne napredne možnosti kot so:

  • Prilagoditev cene na klik po ključnih besedah. To pomeni, da lahko odločamo, koliko smo pripravljeni plačati za naše prioritetne besede in koliko za tiste, ki nam niso tako pomembne oziroma ne dosegajo tako dobrih rezultatov.
  • Geotargeting in prilagajanje sporočil po naši meri. Prikazovanje oglasov lahko omejimo na posamezno državo, regijo, mesto ali radij. Hkrati lahko tudi njihovo vsebino prilagodimo našim potrebam. Podjetje, ki ima več poslovnih enot po Sloveniji lahko naprimer iskalcem prikaže različne oglase ter jih pozove k obisku njim najbližje poslovalnice.

Visoka organska pozicioniranost (SEO) pa je običajno tek na dolge proge, kjer se pravi rezultati pokažejo v nekaj mesecih do tudi letih. V kolikor smo prisotni v panogi, kjer so večji oglaševalci dlje časa prisotni na prvi strani in so vložili znatna sredstva v to, imamo bolj malo možnosti, da jih bomo izpodrinili.

Zaključek

Spletno oglaševanje je postalo od marca 2020 ena redkih priložnosti za podjetja, da se izpostavijo in pridobivajo nove kupce. Iskalni marketing bo tudi v 2021 eden izmed najbolj prodajnih kanalov, saj omogoča ciljno usmerjeno pridobivanje relevantnega občinstva. Z njegovo pomočjo smo za iskalce del ponudbe, povečamo obisk na strani in posledično tudi prodajo. Za njegovo učinkovito izvedbo pa je potrebno veliko znanja, da lahko učinkovito prehitimo konkurenco in dosežemo dobro povrnitev naše investicije (ROI).